Octavia 1, 2, 3, 4

prohledat
18306 příspěvků (zobrazeno 18251 až 18300) od 04.01.2015 do 17.05.2024, založil/a LuMi
řadit dle data
13:51:21
25.05.2015
Nwkt
WTF? 9 box na hagusech to fakt není
zvětšit Octavia 1, 2, 3, 4 - obrázek od Nwkt vložen 25.05.2015 13:51:21
15:40:24
27.03.2015
Gryzly
Takže kloubek na 1/2 gole pomohl, ale už jsem myslel že budu sundávat to sání. Dělali jsme to přes dvě hodiny. A bgylo to i na LPG, al to nebyl problém, akorát už pak nebyl čas vyčistit klapku.
14:24:00
27.03.2015
minno
-> Gryzly 27.03.15 09:51:49: 3 klasika, človek zvyknutý na staré škodovky tak občas ustrelí kamarátovi hlášku, že príď, to je na 5 minút, a potom sa s tým serie pol dňa.
13:57:51
27.03.2015
suri
-> Gryzly 27.03.15 09:51:49: ide to v pohode , na LPG horšie ale dá sa to ,ideál je 3/8 gola klb , a kvalitný sviečkovák ktorý si pomedzi sanie nasmeruješ skrutkovačom na sviečku , ale dá sa to aj 1/2 golou
10:32:21
27.03.2015
Jarda/felda
10:30:24
27.03.2015
Pavel P@nkáč
-> Gryzly: jde to blbě ale za použití kloubku na golu to jde..
09:51:49
27.03.2015
Gryzly
Jak se mění svíčky na jedničkové Oktě 1,6 rok cca 2001? Jsme to s kámošem měnili před cca měsícem, kdy jsme mu řekl, však přijeď za deset minut to je a pak jsem byl rád, když jsem po odpojení konektoru vstřikovače a za použití kloubku vyšroubil ty dvě prostřední svíčky.

To sání přes hlavu je peklo.

Je na to nějaký jiný fígl?
23:37:45
16.03.2015
LuMi
-> Jarda/felda: Tahle bude pasovat ne motorizaci 1.6 55kw ?Nepíšou tam u toho nic,průměr ani žádnej jinej rozměr
upraveno 1x, naposled 16.03.2015 23:38:31
16:20:02
16.03.2015
dragon_cb_cz
-> Milan 136: Asi nechám origo, tzn 5q 4x4... levná teda úplně není, ale manžetu už mám dost jetou a ani ta hlavice už není co bývala.



Jen mám trochu strach, že nechám opravit ten načechranej bok, vyměním tuhle kosmetiku v interiéru a zákon schválnosti pak zapracuje...
15:07:39
16.03.2015
Milan 136
-> dragon_cb_cz: jojo je to uplne jednoduchy. Ty tam mas ten prumer 14mm tak tam pasuje treba i hlavice z dvojky
09:48:11
16.03.2015
dragon_cb_cz
-> Milan 136: Aha, já koukal jen na fotku nový, tak fotka nevidno... ok, to vypadá easy enough.
09:20:38
16.03.2015
Milan 136
1.6 55kW ma podle me stejnou kulisu jak 74 kW a ta nema 14mm.

Tam je vetsi,odhadem mozna 25mm



Jinak drzi tam narazena a stazena tou plechovou sponkou
08:32:51
16.03.2015
dragon_cb_cz
Mimochodem, jak tam ta hlavice řadičky drží? Koukal jsem, že je to tam nějak naražený, ale jak to sundat dolů mi úplně jasný není... přemýšlím, že bych tu svojí starou popraskanou hlavici nahradil...
22:00:09
15.03.2015
haso
-> LuMi: www.ebay.com/ ?
21:56:50
15.03.2015
LuMi
Nevíte někdo o nějakém eshopu kde by se dala sehnat podobná řadička jako tahle?www.autodilyjimo.cz/radic i-paka-s-manzetou-rukojet- skoda-fabia-octavia-5st-p1 439



Potřeboval bych aby pasovala na oct 1.6 55kw před faceliftem
upraveno 1x, naposled 15.03.2015 21:57:43
12:40:09
05.02.2015
JoseA
-> Sejki: V ceně jsou jen TDi 6 Proto jsem šel cestou 1,8T + LPG. Slušný výkon a nízká spotřeba. Zatím drží a jezdí dobře, uvidíme jestli dá 400tis km
12:19:06
05.02.2015
Sejki - zrušená registrace
-> JoseA: Jo tohle auto asi rok 2001 mi nabizel znamej, tukle na predek asi 150 najety za 20tis kc... no koukal jsem ze moc v cene nejsou tak jsem to ani nebral...
12:16:12
05.02.2015
JoseA
Mám už druhou Octu I s motorem 1,8T. První jsem měl i čipnutou a nějak jsem si na ten výkon (cca 140kw) zvyknul, že mi teď u sériovky (110kw) chybí. Ale jelikož mám najeto 318tis km a z toho asi půlku na LPG, tak se trochu čipu bojím. Ikdyž .......18 Jinak můžu potvrdit, že tyhle staré oktavky jsou držáky a osobně mi motor 1,8T vyhovuje nejvíc. Jo a spotřeba dle palubáku u mě v létě kolem 7 litrů a v zimě o 0,5 - 1 litr víc. Na LPG potom dle měření 9-10 litrů. S aktuální cenou 14,9Kč za LPG si nemůžu stěžovat na nic.
19:56:15
14.01.2015
Jarda/felda
-> saskyn2 14.01.15 12:05:54: asr ubere plyn, v krajnosti až k chcípnutí motoru 8 do brzd sahá EDS
12:05:54
14.01.2015
saskyn2
-> venni: JJ přesně tak, hlavně něco plácnout a být důležitý...

ono tomu hlavně napomáhá ASR kdy přibržduje jedno kolo a ten diferák ten velkej krouták nedává...což u 55kw nehrozí3
01:06:43
14.01.2015
venni
-> saskyn2 10.01.15 10:57:24: klasika,potřeboval něco plácnout v tom smyslu,že jsou to pekáče ale nedošlo mu že diferáky padaj na 74kw... za svuj život jsem jich viděl do cca 10ti ks a jednou u 1,8T.
12:11:56
10.01.2015
castrol
-> LuMi: sak jo 4
10:57:24
10.01.2015
saskyn2
-> Tom.t - malej ale vychcanej překupníček: A kolik si viděl 55kw převodovek s utrhanými nýty? Já teda ani jednu...
19:05:47
09.01.2015
LuMi
-> castrol: Tohle mi nikdo nezkazí:)auto sem koupil za tak směšnou cenu že i kdybych na tom měl vyměnit komplet motor a kdo ví co ještě všechno tak se mi to pořád vyplatí.
18:59:22
09.01.2015
LuMi
-> Tom.t - malej ale vychcanej překupníček: Ok dík,budu užívat,až se to zkurví tak hold koupim nákej pekáč,třeba favorita1
15:54:18
08.01.2015
castrol
-> Tom.t - malej ale vychcanej překupníček: nekaz mu to 1
13:30:28
08.01.2015
Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
-> LuMi: tak užívej ve zdraví, než se ti utrhaj nýty v převodovce 1
22:14:05
06.01.2015
LuMi
Tak dnes koupena octavia 1.6 55kw,moje felda jede trochu líp,ale taky váží míň než okta,ale jinak spokojenost,na ty moje popojíždky mi tich 55kw v oktě bohatě stačí:)
13:39:51
06.01.2015
Sita
ono to oturbeni neni takova banalita jak se tu prezentuje. Obzvlast na starsim aute, s porizovaci cenou 50-100. Sice je fakt, ze opraveny turbo to auto uz pak prezije, ale kdyz se pak prida i spojka a dvouhmota, tak se pak muze z relativne levnyho auta stat docela kasicka.

Muj nazor je, ze tlumice a jiny nezbytnosti jo, ale zbytecnosti jako turbo na spotrebaku bejt nutne nemusi...
upraveno 1x, naposled 06.01.2015 13:40:01
19:51:48
05.01.2015
LuMi
-> Kuladmin: Přesně jak píšeš,potřebuju to jen na popojížďky do práce,nic víc.Přemýšlel sem bud nad tou 1.8 92kw nebo 1.6 55kw,nakonec asi vemu tu 1.6 jelikož aspoň vim že se o to auto někdo staral když je to od známýho.Navíc je to bez koroze,a za dobrou cenu:)
18:25:38
05.01.2015
Jirik_Tuňák1983
-> Kuladmin 05.01.15 18:05:54: Ségra s mojí paní mají auta s 54 a 66 kW + odpovídající krouťák. To silnější má pani se 6q. Obě říkají, že jim to stačí, ale že by to mohlo být i silnější. To říkají holky, navíc s menšími auty. Klukovi - autařovi to bude stačit u té Oktávky taky, ale za chvíli ho to začne srát. Uživatele vozu moc ne, řidiče nejspíš ano. Je otázka, jak se cejtí.
upraveno 1x, naposled 05.01.2015 18:31:27
18:05:54
05.01.2015
Kuladmin
-> LuMi: Hele jestli to je od známého za slušnou cenu a víš že se o to opravdu staral a máš to přesně jak já na popojíždení kousek sem kousek tam apod tak neváhej a ber. Jsou to supr držáky a ty km neřeš to najede dalších 100tis ani nebudeš vědět jak. To je taky přesně důvod u mě proč né naftu a proč né auto s turbem protože většinou zhasínám motor a parkuji ve chvíly kdy jsem se dostal na provozní teploty. A hlavně do toho můžu sednou nastartovat a hned vyrazit a né čekat až se to ohřeje pěkně pomalinku apod....

A i když to má papírově jen 55kW tak to vůbec nejede špatně. Samo nesmí to člověk porovnávat z 200konovým autem, ale to je tady u nás k čemu??? abych chytal pokuty??? ne díky nechci.
upraveno 1x, naposled 05.01.2015 18:06:38
11:22:52
05.01.2015
Bukaj
-> radekp: Jo, el. stahování oken u prvních modelů OI (do 1999) bylo dosti tragické. Také se pak jako ND nedodával ten plastík, co se tam rozlámal, ale rovnou celý mechanismus z novějšího modelu (1999)...
10:56:30
05.01.2015
vhml
-> Milan 136 05.01.15 09:46:32: já mám aktuálně najeto 295000. Olej to nežere, nekouří, tak doufám, že se aspoň 400t. dožije :-)
10:52:30
05.01.2015
radekp
Otec měl taky 1,8 20V. Mě vadil nízký krouťák odspodu, kdy auto při rozjezdu často zdechalo. Spotřeba mezi 7-8 litry.

Závady: tuším že zmiňovaná hadice odvětrání klikovky, špatná škrtící klapka, opakované závady stahování oken, lehká koroze...ale celkově spolehlivé auto.
09:46:32
05.01.2015
Milan 136
Kdyz uz 1.8 tak urcite s Turbem. Hlavne nevim o zadny 1.8 T v okoli, kde by se turba menily. Nekde na strych agu nekdy prdly, ale aby se rozlitly jako na tdi ani prd. Kolega na T najeto 320 a puvodni turbo....

Bez turba bych to nechtel ani za nic, pokud nevlastnis benzinu a je ti jedno ze to jede skoro jako 1.6
08:41:40
05.01.2015
dragon_cb_cz
-> Bukaj: No já teda teď občas jezdím s tou oturbenou variantou a když jsem se vracel z toho našeho minisrazu ve Strakonicích, tak jsem s poměrně lehkou nohou zpátky jel (podle počítače) za nějakých 8.3l... pravda, většinu cesty na plyn, ale i tak... Dvakrát úsporné mi to nepřijde.
01:24:48
05.01.2015
Bukaj
-> LuMi 04.01.15 15:02:42: Motor poruchový není, koluje o něm spoustu zvěstí, že žere atd, ale pravděpodobně to bude JPP...

...moje zkušenosti s touto Octavií:

průměrná spotřeba kolem 7 litrů (trasy 25-50 km centrum Prahy - okolí Prahy), táta s ní umí jezdit s dlouhodobým průměrem 6,3 l/100 km...

Živé je to spíše v nižších otáčkách (Do 3000), nahoře už se tomu tolik nechce.

Pokud jsou původní, tak budou rozsypané hadice odvětrání klikovky, běžná závada je prolínání oleje skrz těsnění víka hlavy. Prasklinky na sběrném výfukovém potrubí, ale bez vlivu na funkci (nefičí ven).

Jinak jako ostatní OI - hlavně koroze kastle na klasických místech (hrdlo nádrže, víko kufru,...)



Edit:

Ještě jedna docela zajímavá věc - jak tento motor není příliš oblíbený u veřejnosti, tak se velmi dobře a za nízkou cenu shání díly na něj, popřípadě celý motor (v případě fatální poruchy). Když jsem například po kolizi sháněl tento motor, sehnal jsem komplet nastrojený (jen bez čerpadla klimatizace, serva a altíku) motor za 4000 Kč (se servem a altíkem 5000 Kč), zatímco motory na 1,9 TDI stejného modelového roku se prodávaly od 15000 výš... ;-)

Také se díky tomuto motoru tyhle Octávky moc nekradou (ani v dobách, kdy to byly nové vozy).

A jako bonus octávky s tímto motorem mají většinou slušnou výbavu - v tom roce 96-98 to byla vlajková loď škodovky a manažerský vůz (zatímco nafťáky kupovaly firmy na práci).

Na druhou stranu většinou, co tyhle auta dosloužily u firem (po těch zpravidla 5 letech) se dost často dostaly do rukou mlaďasů, kteří je oddělali, že dnes jsou z nich totální vraky...
upraveno 1x, naposled 05.01.2015 01:36:22
22:52:32
04.01.2015
Gryzly
-> LuMi: Tak si to nech stočit na 130 tkm a budeš mít klid. ;-)
22:38:25
04.01.2015
dragon_cb_cz
-> Mr._Nosferatu: Cena turba mi přijde zanedbatelná v poměru k jeho životnosti... pokud ho budeš muset měnit, tak téměř jistě jen jednou.
22:34:32
04.01.2015
palinator
Já bych koupil TDI 3
22:25:01
04.01.2015
LuMi
-> Kuladmin: Já bych asi do tý 55kw šel,na to moje popojíždění by to stačilo,jen mě štve že to má nalítáno 280tis mam trochu obavy aby se to nesypalo:)
21:53:38
04.01.2015
vhml
-> Mr._Nosferatu 04.01.15 21:50:16: mě by zase na běžný jezdění vadilo auto bez turba 4
upraveno 1x, naposled 04.01.2015 21:53:51
21:50:16
04.01.2015
Mr._Nosferatu
-> vhml: ne, koupil jsem novy HP, ale prostě nechci auto s turbem .... Me to proste vadí ....
21:48:58
04.01.2015
LuMi
Tu 1.6 55kw prodává známej,dost se oni staral,je bez koroze,pěkná.Jen má nalítáno nějakech 280tis takže toho se trochu bojim:)
21:45:10
04.01.2015
OJOUCH
-> LuMi: mam mel jsem dve olej nezraly ale jak pise-> Pavel P@nkáč: mam ji v plynu takze to neresim ale jinak kolem 10-13litru na plin 10 benzinu
21:45:00
04.01.2015
vhml
-> Mr._Nosferatu 04.01.15 21:43:24: taky jezdíš radši s autem bez tlumičů aby se neporouchali?
21:43:24
04.01.2015
Mr._Nosferatu
-> Kuladmin: oni začínají zrát az okolo 200tis, jde to pres gufera ventilu, a nevím, já bych volil nějakou atmosferu, už jen kůly ceně turba, který dřív nebo později odejde ...
21:36:08
04.01.2015
Kuladmin
Kámoš má tu 55kW (holobit :) ), taky jsem s tím párkár jel a v pohodě, vůbec bych se nebál pokud s tím nebudeš jezdil pořád plnej tak to jede taky moc pěkně na to jak je to starý...., a spotřebu má mooc krásnou - převážně cca 20km úseky a je pod 6,5l !! měřeno čerpáním! nalítáno to má tachometrově min. 180tis, olej naštěstí nežere. Takže tak asi, rozhodně se dívat po korozi, buď jsou netknutí nebo sežraný jak pr...., a pokud nebude olej +- na maximum a nebude z toho olejnička tak pak bohužel asi papá. (Teda pokud majitel zrovna nedolije aby to zamaskoval že.)
Extreme Tyres